Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Sunseeker 75 Yacht: στο πνεύμα της εποχής!

Sunseeker 75 Yacht: στο πνεύμα της εποχής!

Σε κατηγορίες όπως αυτή των premium yachts δεν αρκεί να είσαι απλώς καλός. Είτε λέγεσαι Sunseeker, μετρώντας περισσότερα από τριάντα χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας σε αυτήν, είτε είσαι ιταλός κατασκευαστής είτε αυτοαποκαλείσαι εναλλακτικός, αμφισβητώντας με τον έναν ή τον άλλον τρόπο την πρωτοκαθεδρία των Άγγλων και των Ιταλών. Ευρισκόμενοι, λοιπόν, στην Κέρκυρα για τις ανάγκες της […]

Σε κατηγορίες όπως αυτή των premium yachts δεν αρκεί να είσαι απλώς καλός. Είτε λέγεσαι Sunseeker, μετρώντας περισσότερα από τριάντα χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας σε αυτήν, είτε είσαι ιταλός κατασκευαστής είτε αυτοαποκαλείσαι εναλλακτικός, αμφισβητώντας με τον έναν ή τον άλλον τρόπο την πρωτοκαθεδρία των Άγγλων και των Ιταλών.

Ευρισκόμενοι, λοιπόν, στην Κέρκυρα για τις ανάγκες της παρουσίασης του νέου Sunseeker 75 δεν περιμέναμε να συναντήσουμε ένα ακόμη καλοβαλμένο μοντέλο που θα αρκεστεί στα πολυτελή χαρακτηριστικά του ή στο ειδικό βάρος του κατασκευαστή του, αλλά το σκάφος που θα αποτελέσει το νέο μέτρο σύγκρισης για τις προτάσεις της κατηγορίας του.

Μέσα από μια εκλεπτυσμένη εκδήλωση που έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Corfu Imperial, οι προσκεκλημένοι είχαν τη δυνατότητα να δουν εκ του σύνεγγυς το νέο μοντέλο και να αισθανθούν την επίπονη προσπάθεια που κατέβαλαν οι ιθύνοντες του ναυπηγείου στο Poole του Dorset. Η νέα πρόταση της αγγλικής εταιρείας δεν υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις. Γι’ αυτές θα πρέπει να απευθυνθεί κανείς σε άλλα μοντέλα του ναυπηγείου. Στόχος της είναι να προσφέρει αξιοπρεπείς πλεύσεις, χρηστικότητα, άνεση και πολυτελή διαβίωση, διαμέσου των τριών καταστρωμάτων του, στο κοινό που θα φιλοξενηθεί στα ωφέλιμα τετραγωνικά του.

Ιθύνων νους του Sunseeker 75 δεν είναι άλλος από τον ιδρυτή και πρόεδρο του ναυπηγείου, Ρόμπερτ Μπρέιθγουαιτ (Robert Braithwaite, 1943), ο οποίος ανέθεσε άλλη μια φορά το σχεδιασμό στον παλαιότερο ίσως συνεργάτη του, τον πάλαι ποτέ πιλότο ταχυπλόων και σχεδιαστή Ντον Σιντ (Don Shead), που έχει συνδέσει το όνομά του με πολλά επιτυχημένα μοντέλα της αγγλικής φίρμας.

Το πρώτο πράγμα που φαίνεται να προσέδωσε ο Ντον Σιντ και το επιτελείο του στο Sunseeker 75 είναι ένας νέος σχεδιαστικός κώδικας που βασίζεται σε μοντέρνες αρχιτεκτονικές γραμμές. Οι υαλοπίνακες που φιλοξενούνται στη γάστρα με το χαρακτηριστικό σχήμα τους «απορροφούν» οπτικά τον όγκο της, προσδίδοντας στην άτρακτο ένα ιδιαίτερο παρουσιαστικό, το οποίο μάλιστα ενισχύεται από την καλαίσθητη αν και ογκώδη υπερκατασκευή με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειές της.

Δίνοντας τη σκυτάλη στο στυγνό κόσμο των αριθμών, το Sunseeker 75 εκτείνεται στα 22,98 μέτρα μήκους και 5,73 μέτρα πλάτους, δημιουργώντας ωφέλιμες επιφάνειες περί τα 220 τετραγωνικά μέτρα, τα οποία έχουν κατανεμηθεί στα τρία του καταστρώματα, προσφέροντας άνετους χώρους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη διαβίωση. Από εκεί και πέρα, το αρχιτεκτονικό τμήμα της Sunseeker προσέδωσε στο 75άρι ορισμένα στοιχεία μεγαλύτερων σκαφών, ώστε να μεγεθύνει τα επίπεδα άνεσης. Απτό παράδειγμα αποτελεί το υπαίθριο καθιστικό στην πρώρα όπου είναι τοποθετημένο πίσω από τα ευμεγέθη και ανακλινόμενα στρώματα ηλιοθεραπείας και αποτελείται από έναν ευρύχωρο καναπέ και μια επιπλοσύνθεση χρηστικού χαρακτήρα. Στο ίδιο κατάστρωμα, εξάλλου, φιλοξενείται ένα επιπλέον καθιστικό στο πρυμναίο τμήμα, το οποίο μάλιστα προστατεύεται επαρκώς από τις καιρικές συνθήκες χάρη στην επιμήκυνση του fly προς τα πίσω.

Το πλέον προνομιούχο καθιστικό, ωστόσο, το συναντάμε στο ανώτατο σημείο του σκάφους, αφού προσφέρει συν τοις άλλοις και θέα…. αφ’ υψηλού! Ο λόγος για το fly bridge, του οποίου οι μεγάλες διαστάσεις και η ευρηματική διαρρύθμιση αποτέλεσαν τις συνθήκες ώστε να τοποθετηθούν, πέραν του πιλοτηρίου, δύο καθιστικά με άνετους καναπέδες και ένας χώρος ηλιοθεραπείας, ενώ εξοπλιστικά προσφέρεται μια πλήρως εξοπλισμένη επιπλοσύνθεση wet bar, προσφέροντας στο χώρο αυτονομία.

Εκ των έσω

Η λειτουργικότητα των εξωτερικών χώρων του σκάφους συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο μάλιστα συνοδεύεται από μια εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα. Ο φυσικός φωτισμός είναι άπλετος, προερχόμενος από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, ενώ ο τεχνητός προέρχεται από φώτα δέσμης οροφής (σποτς), καθώς επίσης και ένα περίτεχνο φωτιστικό που εδράζεται στην οροφή του καθιστικού. Κυρίαρχα χρώματα αποτελούν αποχρώσεις του γκρι και του μπεζ (με υφάσματα και δέρματα που επενδύουν τους καναπέδες, το δάπεδο και την οροφή) και του καφέ των επιπλοσυνθέσεων.

Χωροταξικά, το εσωτερικό του κύριου καταστρώματος αποτελείται από έναν ενιαίο χώρο, ο οποίος διαχωρίζεται σε τρεις ζώνες: η πρώτη περιλαμβάνει το καθιστικό και ακολουθείται από την τραπεζαρία με την κουζίνα, ενώ κατάπλωρα βρίσκεται η ζώνη διακυβέρνησης. Οι δύο πρώτες ζώνες, ωστόσο, χαρακτηρίζονται από μια ανισόπεδη διάταξη μεταξύ τους, με το επίπεδο του καθιστικού να διαθέτει μια υψομετρική διαφορά περί τα είκοσι εκατοστά χαμηλότερα από το επίπεδο της τραπεζαρίας και επακόλουθο το σαφή διαχωρισμό των χώρων.

Ένα επίπεδο πιο κάτω συναντάμε το κατώτερο κατάστρωμα, στο οποίο φιλοξενούνται οι τέσσερις συνολικά καμπίνες με τα ισάριθμα λουτρά, με τις τρεις εξ αυτών να εξοπλίζονται με διπλά κρεβάτια, ενώ η τέταρτη από δύο μονές κουκέτες, τη μία δίπλα στην άλλη. Όλες ανεξαιρέτως οι καμπίνες είναι κλιματιζόμενες, ενώ δίπλα σε κάθε κρεβάτι έχουν τοποθετηθεί οι κατάλληλοι ηλεκτρολογικοί διακόπτες που ανταποκρίνονται στο φωτισμό. Η καμπίνα μάστερ, ωστόσο, διαθέτει μια σχεδιαστική έκπληξη χάρη στην τοποθέτηση του λουτρού της πίσω από την καμπίνα, ενώ αντικριστά είναι τοποθετημένη μια ευρύχωρη ντουλάπα.

Αν θα επιλέγαμε πάντως ένα highlight για το κατώτερο κατάστρωμα, αυτό θα είχε να κάνει με μια λεπτομέρεια που σχετίζεται με… τις μπαταρίες του νερού στα λουτρά! Σε μια εποχή που το σύνολο των μπαταριών διαθέτει μία μονή αυτόματη ανάμιξη ζεστού/κρύου νερού, το Sunseeker εξοπλίζεται με τις γνωστές μπαταρίες με τους ξεχωριστούς διακόπτες για το ζεστό και το κρύο νερό αντίστοιχα. Όσο και αν ακούγεται ή διαβάζεται περίεργο, η επιλογή των διπλών μπαταριών αποτελεί ένα ευρύ φαινόμενο στη Μεγάλη Βρετανία, και γίνεται για τον ίδιο λόγο που οι Άγγλοι οδηγούν στην αριστερή πλευρά του δρόμου ή στην καλή τύχη (όπως πιστεύουν) που φέρνουν οι μαύρες γάτες… στην επιθυμία να διαφέρουν! Η γνωστή εμμονή των Βρετανών στις παραδόσεις τους!

Διακυβέρνηση – διαχείριση

Το πιλοτήριο του σκάφους αποτελείται από επίπεδες επιφάνειες που ευνοούν την εργονομική διάταξη του εξοπλισμού σε μια κεντρική κονσόλα, η οποία, χάρη στα πολυχειριστήρια με τις επιφάνειες αφής (Touchpad στη γλώσσα των Άγγλων), ξεχωρίζει για την απλότητα και το μικρό αριθμό διακοπτών που φιλοξενεί. Θέλοντας και μη, λοιπόν, το βλέμμα θα σταθεί στις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών ενδείξεων, οι οποίες προσφέρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Εντύπωση προκαλεί, ωστόσο, η οθόνη ελέγχου που πληροφορεί για τη λειτουργική κατάσταση του σκάφους προσφέροντας την πλήρη εποπτεία του. Όσο για τις εντολές των χειριστηρίων, αυτές καταλήγουν στα συστήματα πρόωσης και τις δύο πετρελαιομηχανές της MTU με δέκα κυλίνδρους σε διάταξη V έκαστη.

Όσο καλό και να είναι όμως ένα πιλοτήριο, δεν αρκεί από μόνο του για τη διακυβέρνηση ενός τέτοιου σκάφους, όπου το ανθρώπινο στοιχείο είναι απαραίτητο. Έτσι, έχει προβλεφθεί μια καμπίνα πληρώματος για δύο εξειδικευμένα άτομα, τα οποία θα κληθούν να διαχειριστούν τον όγκο του Sunseeker. Η καμπίνα βρίσκεται στο πρυμναίο τμήμα του σκάφους, δίπλα στο μηχανοστάσιο, και εξοπλίζεται με δύο μονές κουκέτες, ένα ντους και μια ηλεκτρική τουαλέτα, ενώ επικοινωνεί άμεσα με το πιλοτήριο με σύστημα ενδοσυνεννόησης, ώστε το πλήρωμα να είναι άμεσα διαθέσιμο στις εντολές του κυβερνήτη.

Το διά ταύτα

Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι το νέο Sunseeker αποτελεί ένα σκάφος που χάρη στην αρχιτεκτονική του προσφέρει άνετους και χρηστικούς εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους διαβίωσης στα τρία συνολικά καταστρώματά του και επιδόσεις που, αν και δεν… ξεσηκώνουν τα πλήθη, είναι αξιοπρεπείς, αγγίζοντας στο μέγιστο των στροφών τούς 34 κόμβους, με την υπηρεσιακή ταχύτητα να κυμαίνεται περί τους 25 κόμβους.

Η συνολική εικόνα του σκάφους, εξάλλου, του προσδίδει ένα διττό χαρακτήρα, αφού είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες τόσο ενός ιδιώτη που αναζητά ένα πολυτελές εικοσιτριάμετρο όσο και του επαγγελματία που επιθυμεί ένα χρηστικό μοντέλο. Ιδιαίτερα στη δεύτερη περίπτωση, η οποία είναι και απαιτητική, θα αναδειχθούν οι όποιες αρετές του νέου μοντέλου, προσφέροντας ένα σχετικά εύκολα διαχειρίσιμο «εργαλείο» στα χέρια του καπετάνιου και του πληρώματος.

Παράλληλα, αποτελεί ένα σύνολο που θα εκτιμηθεί από τους οκτώ συνολικά επιβάτες, στη διάθεση των οποίων βρίσκονται αρκετοί και διαφόρων χρήσεων χώροι, προσφέροντας μια ποικιλία δραστηριοτήτων αλλά και απομόνωση σε όσους την αναζητήσουν.

Αν απουσιάζει κάτι από το Sunseeker 75, αυτό είναι η καινοτομία, αυτό το «κάτι» που είτε το βλέπεις πρώτη φορά στη ζωή σου και αναρωτιέσαι τι είναι είτε μια ιδιαίτερη αρχιτεκτονική ή τεχνολογική πρόταση που να αφήσει τον παρατηρητή έκπληκτο. Ακόμη όμως και χωρίς αυτά τα στοιχεία, τα οποία η Sunseeker έχει προσδώσει κατά καιρούς σε άλλα της μοντέλα, το Sunseeker 75 αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ολικό μήκος (συμπεριλαμβανομένης της πλατφόρμας): 22,98 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 5,73 μέτρα
Βύθισμα: 1,63 μέτρα
Εκτόπισμα: 46.400 κιλά

Αριθμός καμπινών: 4+1
Χωρητικότητα δεξ. καυσίμων: 5.000 λίτρα
Χωρητικότητα δεξ. νερού: 1.200 λίτρα
Γεννήτριες: – 1 x 27kW @ 50Hz 230v
Μέγιστη ταχύτητα: 34 κόμβοι
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 25 κόμβοι
Αυτονομία: περί τα 325 ναυτικά μίλια

Πληροφορίες: Sunseeker Hellas, Λεωφόρος Ποσειδώνος 15 και Δαβάκη, Άλιμος, τηλ. 210 9843822, www.sunseekergreece.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024